Juldekorationer!

Alla skyltfönster är för tillfället sprängfyllda med juldekorationer, den ena kitchigare än den andra. Tyckte jag förr om åren. Jag har varit på plats och sett julskyltningen i Singapore, inget här i Sverige får mig att tappa hakan längre. Möjligtvis höja på ena ögonbrynet, men inte mer än så. Ibland tycker jag att dekorationer här i Sverige kan vara kitchiga på ett oerhört fult sätt - i Singapore var aldrig något kitchigt på ett fult sätt, utan mer på svulstigt och überlyxigt sätt..... Orchad Road tävlade lungt med Disneyland när det gällde lampor och glitter. det var så överväldigande att det blev vackert. Jag njöt och kan till och med sakna det - här i Sverige är allt så lagom.....

Singaporejul1

Bild från Virtualtourist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0