Lilla Spöket+Köpenhamn=Sant!

Har haft en underbar semester i Köpenhamn! Njöt i fulla drag av (nästan) allt och lite till! Eftersom vi hade barn med oss så tillbringade vi en heldag på Tivoli - inte mig emot! Jag älskar att åka allt, speciellt det som går fort, fort! ...och det gjorde jag! Sedan åkte jag självklart en massa annat, eftersom vi som sagt hade barn med oss. 'Sjörövarskeppet' hann vi med fem gånger och såå kul är den kanske inte, men en klar barnfavorit var det i alla fall och då är det värt det!

Vi bodde väldigt centralt, bara ett kvarter från Centralstationen, på samma gata och nattklubben Kakadu och en strippklubb. Klubbarna gjorde inte så mycket väsen av sig, men deras gäster...och alla som följer i deras kölvatten. Både intressant och väldigt sorgligt att lyssna på festprissar, fyllon, prostituerade och torskar om nätterna.

Vi hann inte med så väldigt mycket mer, vilket jag tyckte var lite synd, men ändå helt okej. Det är första gången på många år som jag är ledig i juli och det kändes verkligen som en frist! Själva känslan av att vara ledig blev liksom starkare och starkare under hela vistelsen.

Sedan, när jag kom hem och tillbaka till jobben så grusades ledigheten lite, men bara lite, när en av min chefer på det ena jobbet muttrade något om att det hade varit ett helvete när jag hade varit borta och att det enbart hade varit dumt att ge mig ledig. Men förhoppningsvis hade jag väl haft kul, i alla fall? Tur för dem att jag hade det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0