Taaaaajta jeans

Har shoppat loss i dag, riktigt ordentligt! Slagit på stort! Klippt mig (tja, den stackars frisören fick stil på mitt burr - nästan i alla fall!) och tillbringat en heldag på stan. Två klänningar, två kjolar, en topp, en tröja samt två par Lee-jeans! Det hela blev en dyr historia, men det var faktiskt min ömma moder som bjöd på hela kalaset. Bortskämd blir jag, det är ett som är sant...

Men...jag köpte jeans i julas som jag är kanonnöjd med, så vi gick tillbaka till samma butik och köpte nya (de gamla är sönderslitna...) och jag provade. De där tre-fyra kilona som jag lagt på mig sen i julas gav sig till känna! Jag fick slita som ett djur för att få igen dem! Jag svettades till och med! Det kändes ju riktigt pinsamt, speciellt med den skickliga och trevliga expiditen som stod utanför och liksom undrade hur det gick... Vad svarar med? 'Jo, mina höftben är i vägen!'?! Tillslut fick jag på mig dem, men det var på håret, verkligen på håret! ...så nu säger min mamma, varje gång jag ens sneglar på godisskålen, 'Tänk på jeansen!'

Får väl göra det, för jag vill ju kunna använda dem....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0