I Love Lipgloss!

Måste erkänna en av mina stora laster - böcker och lipgloss... Böckerna har jag i hyllor, i högar och på gömställen. Lipglossen i handväskor, i necessärer och på alla plana ytor som jag kan hitta. När det gäller båda sakerna så har jag billiga som dyra och jag är ständigt på jakt efter nya! Där är jag även den bästa kunden - jag shoppar i alla lägen! De måste väcka min uppmärksamhet på olika sätt, färger, former och märken som jag aldrig har hört talas om. Ofta leder det till en rad överraskningar. Ofta positiva, men även negativa. Som när jag lyckades ha sönder mitt nya Lancôme Juicy Tube. Hur fan lyckades jag med det?

Egentligen handlar det inte bara om lipgloss, det handlar om allt man kan lägga på läpparna. Lypsyl, läppglans, läppstift.  I min handväska har jag tre lipgloss, ett läppstift och ett Lypsyl. Jag har svårt att hålla koll på alla, så utspridda som de är. Visserligen så kan jag få trevliga överraskningar i varje gång jag öppnar en halvt om halvt bortglömt väska, men det vore bättre att ha lite mer koll, lite mer överblick. Så jag har bestämt mig för att slå på stort nästa gång jag känner att jag har råd - och köpa en riiiktigt snygg skål. Som jag kan ha framme, med allt i. Så att jag varje morgon kan göra ett val, lyxa till vardagen med något som egentligen är så futtigt som att välja färg på läpparna. Som jag kan bli glad av att tita ner i. För ibland behöver man små, små saker som gör en glad. Som det faktum att man har lagt ner sjukt mycket pengar på läpp-godis. Jobbigt, men jag blir i alla fall glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0