Choklad på jymmet?

Såg något oerhört intressant på gymmet i dag. En äldre dam, ihopkrupen och med en rejäl sjal runt halsen och huvudet, arbetade intensivt på en roddmaskin. Hon gnodde på i goda ro och jag promenerade på bandet brevid och tänkte inte så mycket på det. Inte förens hon stannade upp och plockade fram en halväten 200g-chokladkaka ur en väska som hon tydligen hade i knät (?!) medans hon tränade. Hon tog en liten bit och fortsatte sedan ivrigt.

Vad är meningen med att träna om man samtidigt äter choklad? Eller kan det handla om exempelvis diabetes? Hade en tjej i min gymnasieklass som ibland blev så yr att hon var tvungen att äta godis för att kunna höja sitt blodsocker fort. Skulle det kunna vara något sådant? Eller bara svårt att hålla tassarna borta?
(tja, jag knaprar ju ganska så friskt på mörk choklad, har ett förråd i en byrålåda, men inte gör jag det på gymmet...)



Kommentarer
Postat av: Den tjocke konsulten

Det är STOR mening, olika människor har olika ämnesomstättning etc och om en liten bit choklad kan få just den personen att orka en halvtimme till = bra investering.

Några år sedan när jag tränade mycket åt jag en Mars bar och drack Mer i kön till morgonspinningen, ja en del tittade men klart bättre än ingen frukost alls :)

2006-05-05 @ 18:44:49
URL: http://www.ibm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0