Dagens låt är...

...Kommer du ihåg mig med Jim Jidhed.

Han var min favorit i Schlagerfestivalen 1991, när han kom trea. Carola vann ju överlägset det året, men jag höll på Jim. Mina föräldrar på Lizette Pålsson om jag inte minns fel.  Carola tog emot med en blandning av misstänksamhet och gillande i min familj. Låten, framträdandet och hennes röst föll i god jord. Men Carola själv föll in i facket "obehagliga religiösa människor som har en konstig verkligehetsuppfattning". Livets ord och andra religiösa samfund som innehåller liknande inslag har aldrig varit popluära i min familj. Inte alls. "Vanliga" frireligösa,troende människor, absolut inga problem, det var det flera i min släkt och omgivning som var. Vilken religion man tillhörde spelade heller någon roll, det var just Ulf Ekman som var problemet.

Men hemma hos mig så betraktades Ulf Ekman med stor skepsis. Och därmed Carola. Hennes image vad ju dessutom betydligt mer religiös då än vad den är nu.  Intressant, så här i efterhand...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0