Kom rätt låtar vidare?

Jag måste erkänna att det var väldigt många låtar i dagens ESC-semifinal som lämnade mig helt oberörda, eller till och med illa berörda... Ingen nämnd, ingen glömd, för att försöka vara lite rättvis! Om man nu måste vara det i åsiktstävlingar...

Men till den stora frågan; Kom rätt låtar vidare?
Både ja och nej...

JA till att Finland (Love Lordi!) Bosnien-Herzegovina (underbar ballad!), Ryssland (men skippa tjejen i flygeln, okej?), Litauen (kom igen, Humor!) och Sverige (proffsigt, Carola!) kom vidare!

Men ett stort jäkla NEJ till att inte Estland(snyggt!), Polen (vackert!) och självklart favoriten Island (kaxigt!) kom vidare.

 Vad tänker folk med? Och vad för slags humor har de egentligen? Jag menar, många av låtarna som faktiskt kom vidare rann av mig fortare än vatten på en gås! En av mina kompisar fällde den bästa komentaren; 'Ja, vad väntade du dig när det är Europas befolkning som röstar...?

Och det faktum att folk buade som fasiken när Silvia Night uppträdde, vad fasiken var det för något? Så jäkla oförskämt och pinsamt! Jag vet inte exakt vad hon har gjort för att lyckas reta upp alla på det där sättet, men frågan är om det verkligen var värt att uppföra sig så... Burop hör inte hemma i musiktävlingar! Skäms!

Måste erkänna att det var några nagelbitande minuter innan det meddelades att Finland och Sverige kommit vidare...det bor alltså lite känslor för Carola och låten i mig! Mer än vad jag trodde faktiskt! Men låten är inte alls lika bra på engelska, hon är inte lika säker, men så jäkla proffsig och en röst som kan...tja, gå hur långt som helst. Men jag har lite tvivel om hur det kommer att gå på lördag...Vinst vore ju kanon och tio-i-topp, självklart, men.....Jag är inte så säker, faktiskt. Kommer i alla fall att sitta som klistrad framför TV:n på lördag och förmodligen ha telefonen i högsta hugg - Finland skall få röster från mig i alla fall, de höjde stämningen i TV-soffan i dag på ett sätt som ingen av de andra låtarna gjorde!

Gud, om någon hade sagt till mig för en fem-sex år sedan att jag skulle digga schlager så skulle jag har skrattat...rått och länge! Tur att man kan förändras som människa...eller nåt'.


Kommentarer
Postat av: Mian

Lycka till på Ruset, friska tag!

2006-05-20 @ 13:10:20
URL: http://www.garderobe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0