Orvar has left the building!

Neeeej! Vems intelligenta överläggningar skall man nu kunna lita till?! Jävla skit! Visst, alla måste ju gå vidare någon gång i livet, känna att man är färdig med något och avsluta det, men INTE Filmkrönikan-Orvar! Han skall ju alltid glida omkring i sina polisonger och göra smarta komentarer om filmer, göra bra inslag om saker som jag själv aldrig har tänkt på och koma med insikter som jag inte reflekterat över.
Jävla skit.
Måste erkänna att jag faktiskt inte tittat så mycket på Filmkrönikan på sista tiden. Det är liksom för lite Orvar och för mycket ...andra där! Favoriterna var ju när han hade hela programmet själv!
*suck*
Först nytt recept i Cloettas Guldnougat (jaja, jag vet att det var länge sedan nu, men jag kom mig liksom inte riktigt för att skriva det där aggro-brevet till Cloetta och hota med bojkott) så att den smakar skit och nu det här?! Tror att jag skall förena mig med Kapten Stofil....Arbeta för en bättre värld, där Guldnougaten smakar som den skall och Orvar stannar kvar på sin plats i rutan!


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Du har rätt om Guldnougat, den blev oätlig efter det nya receptet. Borta är den genuina guldnougat smaken och den där härliga konsistensen som fastnade uppe i gommen. Nu smakar den bara fet choklad. Ringde till Cloetta och fick höra att dom ökat på mängden kakaofett och att deras testpanel tyckte om den nya smaken. Man undrar just vilka som sitter och testar nya smaker, sänna som aldrig ätit guldnougat förut eller?

Nej det är trist när gamla klassiker försvinner eller görs om.

Se bara vad som hände med Japp, den smakar inte lika gott nu.

Och vem minns inte Malacos Chooko kola som fanns att köpa i tre bitar med guld-rött omslagspapper?
Man gjorde om kolan så den bara smakade söt sirap. Efter några år var den borta från marknaden.

Dajm fick en tråkigare smak efter att Leaf tog över tillverkningen från Marabou.

Konsums chokladaskar som först tillverkades av gamla Nordchoklad sedan av Candelia och nu ett företag i Polen! smakar bara pest och kolera =(

Nej visst sörjer man, som när GB glass försöker återskapa gamla TopHat och TippTop fast glassen numera bara smakar vattnigt.

Det är så mycket som har förändrats också inom läskbranschen. Vart tog gamla Zingo och Lido vägen?
Zingo finns kvar men smakar inte lika gott som på 80-talet.

Ett företag i Sundsvall "Vasa bryggeri" har försökt återskapa gamla klassiker som Loranga, Rio, fruktsoda mfl men dom komme inte ens i närheten av den gamla goda smaken dessa läskedrycker hadde.

2006-12-25 @ 13:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0