På min önskelista!

En fras som jag använder ofta är 'när jag får pengar så skall jag...' göra en jäklans massa saker, shoppa och gärna resa!  Men vissa saker fastnar i bland i bakhuvudet och sitter kvar och har det suttit tillräckligt länge så brukar jag försöka göra slag i saken och köpa dem. Oftast handlar det om böcker.

Jag har en lista i bakhuvudet som har funnits i flera år. Och det blir ständigt längre. Vissa kanske glöms bort tills jag en dag går förbi en bokhandel eller ett antikvariat och får syn på en av dem 'på listan' (okej, jag shoppar också en massa böcker som absolut inte finns med på listan, men jag är bokoman och kan aldrig hållar tassarna i styr!). Försöker hålla koll på nyutkomna böcker, reor och trender. Jag tillhör dem som alltid kollar in bokhyllan när jag är hemma hos folk och anser att det som finns där i, och ännu mer - det som inte finns där i, talar om det mesta om personen i fråga. Jag ställer även en del nyfikna frågor om hur de kan motivera sina val (usch, jag låter som en hemsk människa...). Just nu så står det vääääldigt många böcker 'överst' på min lista och jag sörjer att jag inte ens har hälften så mycket tid som jag skulle vilja till att läsa. Mycket tragiskt.

Men just nu har 'Viktiga boken: från godisråtta till storlek trettioåtta' av Charlotta Flinkenberg en topplacering. Av en rad olika anledningar. Jag vill veta hur hon gjort, hur hon mådde samt hur hon motiverade sig. Jag antar att det är ett behov jag har, av att jämföra mina egna kost- och fixeringsvanor med andra. Man är väl mänsklig!


Kommentarer
Postat av: elin

Viktiga boken är jättebra och inspirerande. Även hennes förra bok busenkelt är guld. kramar...

2006-07-11 @ 12:01:30
Postat av: Lilla Spöket

Ja, jag måste nog ta och skaffa den, speciellt när mitt sockersug är tillbaka och ständigt gör sig påmint!

2006-07-11 @ 17:41:58
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0