Silvia Night & Lordi

Jag har nästan bestämt mig för att jag skall rösta i Semifinalen i ESC. Om jag hinner hem från VårRuset i tid, det vill säga. Jag är (nästan) fallit pladask för både Finlands Lordi och Islands Silvia Night. Mångfald tilltalar mig, inte minst i Schlager-sammanhang, där det ofta är så likriktat att jag känner min senaste måltid vända sig i halsen. Stenhårda Lordi kör med 'djävulsmasker', lite metal (mycket metal för Schlagerpubliken, antar jag) och anonymitet, Silvia Night är som Björk på Speed, med mer glitter och en självkänsla utöver det vanliga! Jag menar, en gyllene telefon direkt till Gud, vem kan motstå det? Så nu poppar jag 'Hard Rock Hallelulja' och 'Congratulations (Iceland)' för fullt! Frågan är ju bara om själva scenframträdandet blir lika magifikt som deras videor. Hoppas att de tar Euorpa med storm!

Det som är ännu roligare är att det har öppnat en 'Vote Lordi'-kampanj på internet. Med motiveringen att om de vinner så kommer ESC gå i graven, vilket är målet för rörelsen. Dålig motivering, det tror jag inte alls på! Jag tycker att ESC behöver breddas en jävla massa och jag tror inte att tävlingen dör bara för Lordi vinner. Det finns nog mer guts i Europas Schlager-fantaster! Det vore nog bara bättre om något annorlunda vann, det behövs!

Okej, de kanske inte är några 'äkta' shclagers, men vilken musik är det nu för tiden? Okej, ja, Carola är nog det. Och, visst, det kan väl vara en trevlig genre i bland, men....

Jaja, jag ahr hört att underbara Lars Wallin har kallats in för att fixa Carolas scenkläder och det känns ju lite tryggt. Han brukar aldrig misslyckas! Det där kornblå tältet fick stanna hemma, tack för det! Jag vill ju ändå att det skall gå ganska så bra för henne. Hon jobbar ju jäkligt hårt för det och hårt arbete skall ju alltid belönas...på något sätt i alla fall.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0