Kaos på Viktor&Rolf!

Aftonbladet rapporterar från kaoset på Viktor&Rolf for HM-öppningen i Malmö. Det var likadant på HM här i Uppsala. Kön var enorm, trycket vid insläppet hysteriskt och folk ryckte och slet i allt som de fick tag i! Det sade bara *slurp*, så var alla galgarna dammsugade! Fanns några t-shirts kvar och sådant som tappats på golvet... Jag blev nästan chockad när jag såg hur det hela utvecklades! Ja, herrkollektionen gick inte riktigt lika snabbt som resten, men efter ca en kvart så var det också borta! Sedan dröjde det ett tag, så började det spridas V&R-kläder runt om i butiken! Det fylldes på lite, men mycket av det tod slut innan de stackars expiditerna ens hade hängt upp de nya kläderna. Det utvecklades oerhörda maktdemonstrationer mellan dem som fått tag i mycket och de som inte fått tag i något alls. Folk stod med enorma högar av ihopraffsade kläder och provade ute i butiken, och alla som inte fått tag i något eller fått något i fel storlek och hoppades på att kunna få byta. De som hade stora klädhögar bedrev stenhård byteshandel och om det var något som de tillslut bestämt sig för att de inte ville ha, så delade de nådigt ut dem.

Inget av det jag hade fått tag i passade i storlek, så jag hängde tillbaka det - det började komma en liten ström med kläder tillbaka till galgarna, där det hade samlats en grupp med människor som bara väntade... Jag blev superförälskad i smokingjackan, men kände inte att jag hade råd.... Egentligen så borde det ju inte spela någon roll, den var underbar...helt underbar! Men jag lyckades inte få tag i något av det som jag kom dit för, förens min kompis lyckades övertala en tjej som hade det plagg som jag ville ha, men i en för stor storlek för henne - MIN storlek! Och hon gav den till mig! Blev så himla glad! Den tjejen, hon räddade min dag! Så jag fick ju verkligen det som jag kommit dit för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0