Hemkommen från Bokmässan!

Precis hemkommen från Bokmässan! Med en packning som fick mig att knäa (jag packade lätt på vägen ner) och betydligt fattigare än innan har jag precis kommit innanför dörren! Jag har haft en super-duperhelg i Göteborg och har njutit som fasiken! Jag har kommit fram till att det var kärlek vid första ögonkastet när jag klev in genom entrén i går morse! Sååå underbart! Så njutbart! Och njöt gjorde jag, under vartenda steg! Tappade nästan inte fattningen en enda gång. Jag överlevde hysterin på adlibris, de religiösa knäppskallarna i montern bakom Livets Ord och euforin när jag hittade just de böcker jag letade efter. Jag överlevde dessutom den extrema överbelastningen på tåget upp och ner, ömmande fötter och ett par flaskor vin tillsammans med en god vän - efteråt, när vi firade skörden från mässan. 13 böcker var, blev det! Sååå nöjd, även fast jag erkänner att jag lungt kunde ha köpt dubbelt så många!

Enda gången jag tappade humöret var när min väninna rodnande berättade att en kvinna som trängt sig före i en kö hade frågat henne när det var dags att föda. Min väninna är inte gravid, bara lite rund om magen! dp fick jag en intensiv lust att söka upp en fräcka kärringen och smäcka min bokkasse i bakhuvudet på henne! För så säger man fanimej inte! Men hon försvann och det var nog tur, för arg var jag!

Det enda som jag möjligtvis skulle vilja ändra på är två saker - mer tid och pengar! Nej, tre! Mer tid, pengar, samt en villig bärare!! Det här blir prio ett inför nästa års upplaga!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0