Tjejmilen 2007!

Efter att tillbringat gårdagen i träda och ägnat lite tid åt att reda ut vad som faktiskt hände i fredags (jag blev faktiskt lugnad och det var ju onekligen tur. Dock finns det fortfarande typ en timme som är gooone and lost forever...), så var det dags att ta tag i mig själv i dag - det var dags för Tjejmilen 2007!! Förra året överglänste jag ju alla mina förväntningar och sprang (hörde ni det, sprang!) hela vägen!! Jag var överlycklig men tyvärr bidrog det till en överansträngd fot och träningsförbud. Foten blev bra, men min iver att komma igång igen var stendöd fram till vårkanten. Då kom den ju igång igen, men resultatet att överansträngningen kom tillbaka. Det i sin tur har lett till en stel fot och att jag knappt har sprrungit en meter på hela sommaren. Så i dag var det inget jäklans tjafs om att springa Tjejmilen. Jag prommenerade!

Och det var skööönt! Härlig stämning, vackert väder och trevligt sällskap! Sprang till och med en kortare sträcka och det kändes bra - dags att förska komma igång igen! Får ju känna efter hur foten känns i morgon, men jag hoppas på det bästa. Dock är jag rätt mör i kroppen, kände att den behöver komma igång igen! Dessutom sket jag fullständigt i att smörja in mig, så nu är jag röd och fin på armar, axlar samt i urrungning och i nacken. Jag har jobbat samt haft skitväder på min semester i år, så det kan jag ta.

Så sammanlagt så var det en väldigt lyckad dag och redan har en av tjejerna börjat yla om att vi börde göra en Svensk Klassiker (Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimmet och Lidingöloppet). Jag brukar inte tycka om att tjejer får fördelar bara för att de är tjejer, men om jag ens skall tänka tanken på någon Klassiker så blir det Tjejversionen, någon jävla måtta får det faktiskt vara.... Dessutom är jag en otränad knubbsäl för tillfället, så ens tanken på Klassiker borde vara skrattretande, men min vän är envis. Jag hoppas vid Gud att jag får jobb utomlands lagom till nästa sommar, då det är Upp Till Bevis.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0