Alla älskar Dallas!

Ja, för det gjorde verkligen alla... Jag tycker fortfarande att det är oerhört fascinerande att en långkörar-såpa som handlar om olja och lyx i södra USA kunde gå så fantastiskt bra i socialdemokratiska, jantehämmade 80-talsSverige. Antar att det är för att motsatser attraherar. Och vem ville inte ha lite lyx i sin vardag?

Jag tittade inte på Dallas, hade inget större intresse av det, men jag kollade alltid på introt! Älskade musiken, de tjusiga byggnaderna som gled förbi...ja, allt! Dalls' signaturmelodi nynnar jag fortfarande på lite sådär omdevetet när jag står och skär grönsaker, eller diskar eller vad fan som helst. Det sitter liksom inetsat i mitt bakhuvud....


Kommentarer
Postat av: K

Tack du underbara :)

2007-02-11 @ 21:51:51
URL: http://typewriter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0