Cat Claw the Super Hero!

Nu, när jag egentligen skall plugga har jag hittat en massa bloggenergi inom mig. Av någon anledning så brukar det bli så.. Som jag tidigare nämnt så var jag ett stort Magnum-fan när jag var yngre (jag är väl fortfarande, dock itne lika stort längre). En av mina absoluta favoritserier var Cat Claw. Hon var cool, universitetsstudent och kattig.

Catclaw2

Cat Claw får sina superkrafter när hennes alias, Carol Conner, blir riven av en genmanipulerad, radioaktiv katt. Då brakar helvetet löst för henne och hon utvecklar en karriär som SuperHero. Kort sagt, alltså.
   Jag är inte helt säker på att jag har alla nummer av Magnum som Cat Claw var med i, serien var ju inte med i varje nummer, och det stör mig onekligen. Det stör mig onekligen en hel del, så jag funderar på investera lite i några sammanfattande utländska utgåvor, så att jag får helt koll på serien. Jag gillade den verkligen, tecknaren och författaren hade samma slags humor som jag har ibland.... Dessutom skulle jag också vilja röra mig som en katt! hoppa på tak i bikini, nätstrumpor och stilettklackar tycker jag onekligen låter oerhört exotiskt! Jag sörjde när jag insåg att de utgåvor av Cat Claw på svenska var ytterst begränsade! Därför fick jag jordens nostalgitripp när jag sprang på henne på nätet - det var ju en evighet sen sist! Jag tror att jag måste prata med mina kontakter på stadens seriebutiker och se vad de kan skaka fram....


Catclaw

Läs mer om Cat Claw här!

Kommentarer
Postat av: monstertomten

Trodde bara det var tonårskillar som gillade Cat Claw. Serien är ju lite lagom manschauvinistisk (eller hur det nu stavas). Älskar själv Magnum (fortfarande) och kom över tre begagnade förra helgen, varav en har ett avsnitt Cat Claw.

2007-02-21 @ 01:44:33
URL: http://monstertomten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0