Jonah Hex

Jonah Hex gick som serie i Western, och hade även en egen tidning 1985-86. Jag tror att jag har alla numren, men tyvärr inte alls stor koll på de delar som gick i Western.

Jonahs liv är tragiskt, våldsamt och sedan ytterligare tragiskt. Jag läste inte serien när den kom ut, det var jag lite väl ung för... Jag fick ett eller två nummer av min bror och på den vägen är det. Det är även samme bror som gett mig intresset för Magnum (och genom den tidningen stötte jag på olika sätt på bland annat Axa, Cat Claw, Kerry Drake, The Spirit).

Jonah var i alla fall en favorit, trots att hans liv var pissigt, nästan alla hatade honom och det mesta han tog sig för slutade i blodbad. Kanske var det just därför jag gillade serien, alla älskar en underdog....

Hex

"He was a hero to some, a vailian to others...and whereever he rode, people spoke his name in whispers. He had no friends, this Jonah Hex, but he did have two companions; one was death itself...the other, the awkward smell of gunsmoke....."
 Läs mer om Hex här!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha shit, vad du vart på hugget nu då =) Du måste spanat in alla serier i världen vid det här laget =)

2007-01-18 @ 19:49:55
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Lilla Spöket

Ja, jag har ju haft en massa viktiga saker att göra! ;=) Men egentligen har jag bara koll på B-serier från 80-talet! Och så är jag en nostalgijunkie!

2007-01-18 @ 21:05:23
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se
Postat av: C M

Vilka minnen jag får, J. Hex, magnum, Judge Dredd, Lobo... u name it. Fick en liten lust att rota fram mina gamla serier!

2007-01-19 @ 10:52:18
URL: http://creativemind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0