Första löprundan för året!

Precis när solen hade gått ner i dag, gav jag mig ut på årets första löprunda. Jag var lite nervös, för jag har bara sprungit en enda gång i år - och det var på löpbandet på gymmet. Den gången gick det uruselt - jag klarade knappt av en tredjedel av vad jag brukar! Vilket kanske inte är konstigt när man inte har hållit i gång....

...men i dag, när det började bli mörkt, gav jag mig ut i skogen och leran för att se hur mycket av min kondition jag hade tappat. Och det gick faktiskt bra! Jag är faktiskt förvånad, måste jag tillägga! Det kändes väldigt bra! Jag behövde bara stanna till och gå en enda gång och det var itne för att konditionen tröt, utan för att vägen var täckt av is, vilket gjorde att jag inte vågade chansa på att springa...för vem skulle höra mig skrika om jag halkade och skadade mig? Dessutom är det svårt att springa på is!

Kom hem, glad i hågen och har nu en inre känsla av välbehag! Dock är jag lite rädd för att bli förkyld av kylan - det var rätt så kallt ute, måste jag medge - trots att jag hade flera lager på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0