ESC-semifinalen!

Jag missar den! jag måste helt enkelt välja vort den i år. Hela tjejgänget skulle samlas och fika och titta på schlager i kväll. Jag var en av initiativtagarna! Jag så sååå mycket fram emot det! Jag har längtat!

Men ett stycke uppsats kom ivägen.... Jag såg de fyra första bidragen när jag åt en sen middag och de... sög stenhårt, faktiskt! Trodde nästan att jag skulle må lite illa. Eller rättare sagt, mycket illa. Okej, Israels Push the Button (som fick en nolla av DN:s recensent) tyckte jag faktiskt var roliga. Humor! ...och eftersom större delen av Europa har en riktigt twisted-kitch-humor så lär de ju gå hem. Utan problem.

Men jag är lite orolig för The Ark på lördag. Jag har sett dem live och det är magiskt. På en liten svettig klubb hösten 2000 hade jag en näst intill religiös upplevelse tillsammans med The Ark. JAG vet att de är fantastiska, och övertygad om att de är de värdigaste vinnarna, (deras gnistor strålade genom TV:n i Melodifestivalen!) men...Twisted Europa, kommer de att hålla med? Alltså, de får ju skylla sig själva om de inte fattar vinken, men... Jag vill ju trots allt att de skall vinna. Det är ju det som det hela handlar om. Lite, i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0