Doris Lessing-rusning på Adlibris?

Eftersom jag bara har en ganska så överskådlig koll på Doris Lessings författarskap, det vill säga de stycken som vi fick läsa i skolan (både på svenska och engelska, visserligen, men detta till trots - det är faktiskt inte så mycket kunskaper att skryta med) så läste jag några bokrecensioner på SvDs hemsida och hittade en som jag fastnade för direkt - Kärleksbarnet. Fyra noveller som alla fick väldigt bra kritik, även om fokusen i recensionen låg på två av dem. Så jag gled in på adlibirs (självklart har de redan lagt upp Doris Lessings böcker på en särskild sida) och bestämde mig för att införskaffa den illa kvickt! Orhan Pamuks böcker sålde slut där oerhört fort förra året, så jag tänkte att det var lika bra att slå slag i saken och ordna det på en gång. Så nu är den engelska versionen, The Grandmothers, inbokade till mig!

...jag skall läsa den så fort den kommer, eller i alla fall när min uppsats är inlämnad och jag har slutat skaka av stress som lämnar kroppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0