Jag klarade mig och jag är überstressad!

Fick tillbaka en av de två seminarieuppgifterna som jag slitit med de senaste två veckorna och den var Godkänt! Jag blev så glad, jag tyckte verkligen att den var dååålig! Men jag har arbetat som ett djur med den, så det kändes väl förtjänt! Men jag såg att läraren hade skrivit ett riktigt långt stycke i slutet, som hon sedan hade suddat ut och helt enkelt bara tipsat mig om att läsa ett kapitel i en av böckerna för att få bättre grepp om bereppen. Men hon varnade oss alla och sade att hon hade börjat på den andra uppgiften och att det inte såg lika lysande ut. Jag som tyckte att jag gjorde mycket bättre ifrån mig då!

Men den tredje uppgiften skall ju inte i morgon (jag har inte ens börjat...hjälp!) och jag antar att det är den som blir eldprovet. Synd bara att jag är så jämrans trött eftersom jag inte kommit i säng tidigare än tretiden en enda natt den här veckan - jag har för mycket plugg- och prestationsångest! Skulle nästan kunna somna sittandes framför datorn! Vilket jag faktiskt har gjort en gång...inte alltför länge sedan!

Märker att jag är überstressad, varje gång jag äter så hetsar jag, kastar i mig maten, äter alldeles för mycket och blir proppmätt efter nästan varje mål. Mycket småsug och kan inte sluta när jag väl tagit fram godiset (vad sägs om 100g gelébjörnar på ca 6,5min?!). Vaknar till och med i ett stressat tillstånd, liksom hysteriskt på alerten och gör allt i expressfart.

I morgonkväll planerar jag att inte göra något alls, helst bara dricka te och läsa högen av glassiga magazin, lättsinnigheter och debattidningar som samlats i en hög vid min säng (och stressar mig med att jag har betalat en massa pengar för tidningar som jag inte hinner läsa...) tills jag somnar vid sisådär nio. GUD, vad underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0