Kräftfest!

I kväll skall vi fira att min äldste bror fyller år - med en rejäl kräftskiva! Det var det han ville ha, så det får det bli. Visserligen med en hel del 'tilläggsrätter', så som sallad, paj, kyckling och självklart tårta (som jag slängde ihop i går! Erkänner villigt att jag använder mig av köpta bottnar, men vad fasiken...) som det skall stå namn och ålder på. Får se hur jag får till det, men det blir säkert snyggt och läsligt!

Det enda irriterande är att min buss går kvart över sju i morgonbitti - två mil härifrån! Jag tänker inte tvinga någon att sabba sin festkväll bara för att de skall köra mig, utan jag får låsa in nycklarna i bilen på busstationen, så får någon komma och hämta den när deras baksmalla har gått över. Visserligen har jag väldigt svårt att tänka mig min mor med baksmälla (jag har aldrig sett det), men jag hoppas att de tar i ordentligt i alla fall, det är ju inte fest som himla ofta....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0