Upprop -Rädda Djurskyddsmyndigheten!!

Djur har alltid haft en särskild plats i mitt hjärta - jag är rent ut sagt blödig som fasiken när det kommer till djur! Och i dag, när jag läste på Expressen (eller GT, hur man nu vill se det) om två kattungar som kastats bort i en låda på en sopstation i Göteborg så blev jag rjält illamående! Det finns så mycket sjuka människor där ute! Om jag någonsin får vare sig katter eller barn tänker jag vakta dem extremt hårt.... Tur att Göteborgs Katthjälp fanns där för att ta hand om dem!

Men när jag hör om sådant här brukar jag alltid tänka att 'här i sverige har vi i alla fall ett hyffast bra Djurskydd, det är värre på andra platser!'. Men snart har vi inget Djurskydd! Det gör mig upprörd att bara tänka på det! Det krävs en protest! Gå in HÄR och skriv på ett upprop för att Djurskyddsmyndigheten skall få förbli intakt! Den behövs i ett samhälle för att det skall kunna fortsätta beteckna sig som modernt och humant....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0