Magknip och Vanlijpuck!

Har fått ont i magen efter varje måltid, ibland efter varje glas vatten jag dricker. I bland riktigt ordentligt. I natt trodde jag till och med att jag skulle få ett återfall, så ont gjorde det. Gick upp vid halv tre och kokade vatten att dricka - det var det enda som hjälpte. Förstår inte varför det krånglar så här mycket!

 Är inte hungrig alls, vilket självklart resulterar i magknip....Det enda jag faktiskt är sugen på är glass. Massor av glass! Känner en intersiv lust att kila ner på ICA och köpa en tvålitersförpackning vaniljglass och bara vräka i mig! Kanske inte så konstruktivt, men ändå, det skulle vara sjukt gott! Iskall och god!  Vanligtvis är jag en sucker för chokladglass, men just nu är det nästan bara vanilj som jag tänker på. Har faktiskt ätit en Vaniljpuck i dag, dels för att stilla suget och dels för att återuppliva gamla minnen!

Vi fick Vanlijpuck som efterrätt på dagis ibland och då var det verkligen FEST! Åh, jag minns det fortfarande.... Tyvärr så körde det ju alltid med  metoden att de som ätit upp först fick sin glass och vi andra  fick kämpa på med vår mat, suktandes efter glass, tills den antingen tog slut eller de gav upp med att man någotsinn skulle äta den. Några barn försökte vara lite konstruktiva om få sin glass tidigare genom att slänga den på golvet. Långsiktig lycka när de fick berömm över att maten var uppäten, ständigt stämplade som 'matkastare' om de blev påkomna. Och det blev de alltid. Alltid.

Alla de här minnena sköljde över mig när jag åt min puck och det var faktiskt riktigt kul (ja, jag försökte ju fokusera på glassen, inte på resten) men tyvärr var jag tvungen att  kasta i mig det sista, min buss kom. Jävla buss. Det hade blivit en trevlig analys annars...


Kommentarer
Postat av: Fia

Åååhh... vanlijglass... vad gott. Det har jag gott och suktat efter i snart 5 dar. Vaniljglass med chokladssås. Det värsta är att det finns här hemma men jag försöker förneka det in i det längsta. Går rätt så bra faktiskt... än så länge... =)

2006-04-01 @ 15:36:45
URL: http://kilogram.blogg.se
Postat av: Tilda

Åh det är samma för mig!! Får as ont i magen!!
Vill inte äta något!!

2008-05-12 @ 15:33:07
URL: http://tildizworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0