Ratad!

Jag insåg för någon vecka sedan att jag och en tjejkompis har sökt samma jobb. Jag fick det inte och insåg i dag att det var hon som fick det. Jag har inte nämnt det för någon av våra gemensamma kompisar, men har fått reda på i omvägar att det är hon som har fått det. Jag blev lite besviken i början, men jag gillar henne skarpt och så viktigt var det inte för mig. Tänkte att det ju faktiskt inte spelar någon större roll och jag behöver ju inte låtsas om att jag har sökt det för att skapa en obehaglig situation. Kanske en dum tanke, strävar egentligen efter att vara rak i alla mina relationer, men det kändes ändå dumt att dra fram det. Så jag frågade henne om hur det gick med det nya jobbet.

Helt plötsligt så blev hon märkbart illa berörd och skämtade bort det hela. Jag blev jätteförvånad och blev först ledsen och funderade ett bra tag på hur hon kunde veta att jag hade sökt det och varför störde det henne, om jag nu tydligt visade att det inte spelade någon roll för mig? Kunde det ha varit tjejen som intervjuade som berättade det för henne? Hon måste ju ändå ha gjort kopplingen att vi kände varandra med tanke på alla gemensamma nämnare som vi har.  Då blev jag riktigt illa berörd, det kändes liksom smutsigt att någon som jag inte känner har pratat om mig bakom mig rygg.

Sedan slog det mig, vi var ju ute och festade precis efter det att jag varit på intervjun, jag är nästan helt säker på att jag har nämnt det då. Och pratade om hur gärna jag ville ha det, att det var Jobbet med stort J och att det var min 'Stora Chans' till ett steg upp im karriären! Usch! inte konstigt att hon känner sig obekväm!

Men då är det nästan ännu obehagligare - då vet ju hon att jag har sökt hennes jobb och att jag blev ratad, men hon fick det, och att jag vet det. Men ingen vill prata om det!
Vilken jäkla soppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0