Söndags kvällar

Det bästa med helger är fredag kväll, det värsta med helger är söndag kväll. Den där ledan som infinner sig vid fyra-fem tiden varje söndag och som ligger som ett ok över rsten av dagen. Man får vanligtvis inget vettigt gjort och det vettigaste som brukar inträffa är att man masar sig till en biograf och varier sig lite från den annars ack så obligatoriska Söndagsfilmen framför TV:n. Det händer dock alltför sällan, oftast sitter man fast framför någon, om man har tur, hyffsat rolig film av ren apati tills det är dags att masa sig i säng.
Jag vet egentligen inte varför, för så jobbigt tycker jag inte att måndag morgon egentligen är. Men alla jag känner upplever den här känslan mer eller mindre, mindre om de har ett jobb som de trivs med, mer om de har ett som de avskyr. Logiskt, självklart. Men att offra varje söndag under resten av ens yrkessamma liv till ångesten bara för att man avskyr sitt jobb? Det hoppas jag att det inte finns någon där ute som är beredd att göra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0