Underbara Lördag.

Jag önskar att jag vore mer diciplinerad. Att jag kom upp ur sängen vid en bestämd tid varje dag, att jag var strukturerad nog att ta till vara alla timmar som jag faktiskt har till godo. För när jag väl kommer upp ur sängen tidigt på morgonen, då brukar jag ha en känsla av att jag faktiskt inte har något vettigt att göra vid den tiden på dygnet. Jag har ju vunnit fler timmar, jag behöver ju inte ta tag i något!
Tyvärr är det precis vad jag har, jag bara vägrar att inse det. Men jag har en massa saker som jag borde få gjort! Jag är en list-människa. Jag gör listor över allt viktigt som jag borde få gjort - vare sig det gäller när jag handlar mat, shoppar loss, pluggar eller jobbar. Saker som måste köpas eller göras.

Eftersom jag bitvis även är en ganska så målmedveten person så brukar jag försöka göra listor över viktiga saker som jag behöver göra för att uppfylla målen jag vill nå. Men ofta förskjuter jag dem så mycket att det inte blir alltför mycket kvar. Tragisk människa jag är. Undrar om jag någonsinn kommer att ta mig ur den där destruktiva cirkeln.

Men nu är det i alla fall Lördag. Underbart. Visserligen så har jag en lista över saker som jag verkligen borde få gjort under helgen. Men jag tror att jag struntar i den, i alla fall lilte grann. Bara vara. Och försöka slappna av lite. Underbara Lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0