1:a Maj

I år har jag inte demonstrerat. Det var faktiskt väldigt länge sedan jag gjorde det, trots att jag känner mig som en väldigt politisk person. Politiskt intresserad, alltså.  Jag har egentligen aldrig gjort slag i saken och blivit medlem i något parti, egentligen mest för att jag inte är helt överens med något av partierna. Inte tillräckligt i alla fall för att jag skulle vilja att de representrerar mig och mina åsikter. Visst, största sättet att förändra är nog från insidan, men då måste man dessutom stå ut med att befinna sig på insidan....

Skall i väg och träffa kursare, har seminarium i morgon och vi måste förbereda oss. Egentligen hade jag tänkt spendera hela dagen i sängen, men... Är inte ens så bakfull att det skulle vara legitimt (men att ligga och äta choklad och läsa färdigt The Torment of Others skulle vara sjukt skönt!), så det är bara att släpa sig ut.

Men det skall bli intressant att gå förbi Ekonomikumparken och se om det ser lika jävligt ut som det brukar göra. har hört att det har blivit bygglov i den parken,så nästa Valborg kanske det inte är någin park där alls...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0