Filmfestivalen i Cannes!

Skulle göra nästan vad som helst för att få vara där! Har precis suttit och tittat på bilder därifrån och visst ser det maffigt ut med alla uppklädda människor på Röda Mattan, men det är inte det som lockar mest, utan tillgången till alla underbar film!!!Det finns massor av filmer som jag tycker verkar väldigt intressanta som skall visas i år, som 'Paris Je t'aime', som jag verkligen skulle vilja se.... Men som vanlig, dödlig så får man ju vänta ett tag. Tyvärr är det inte allt som når hit till Sverige, men här i Uppsala har vi i alla fall lite tur, tack vare Fyrisbiografen .

Själv väntar jag för tillfället på en del storfilmer som har premiärer inom kort, jag är lite av en allätare även inom film (ni vet, det där klassiska, 'jag vet vad jag gillar och vad jag inte gillar'. För det finns verkligen saker som jag inte gilla...). Och snart har ju X-men - the last stand premiär, vilket skall bli riktigt roligt! Jag är löjligt förtjust i X-men och ser verkligen fram emot det! Tyvärr har jag förmodligen inte tid att gå på premiären, för då är jag dränkt i studier, men kanske innan jag åker hem för sommaren.

Jag ser också fram emot Pirates of the Caribbean: Död mans kista, för  jag gillade verkligen The Curse of the Black Pearl . Mest för att det var en sådan feel-good-film som jag ibland är väldigt svag för (speciellt när det är mörkt, kallt och regningt ute...), men även för att Johnny Depp var så klockren så alkoholiserad  pirat utan moraliska betänkligheter.  Men när den har premiär, 12/7, då jobbar jag nog som mest och då brukar det aldrig bli tid för ens ett så litet biobesök. Tyvärr. Men man kanske kan göra ett undantag...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0