Militärkupp i Bangkok!

Bangkok, som jag längtade till under stor del av slutet av sommaren till, har drabbats av en militärkupp! Känns onekligen lite otäckt, faktiskt. Fast kanske inte oväntat, efter 17st sedan 1930talet. Jag som betraktar Bangkok som en av de lugnaste och mest behagliga storstäder som jag varit i! Okej, Singapore var onekligen lugnare, men det är ju en militärstat!

Rapporterna som jag läst säger att det är lungt i staden, men att befolkningen är orolig. Sist det var kupp gick militären till attack mot demonstranter, inte konstigt att befolkningen är livrädda! Tänk om jag hade gjort slag i min längtan att bara ta en sistaminutenbiljett och bara dra ner och njuta av livet. Tanken har slagit mig vid flera tillfällen! Bara glida runt Khao San Road, ta sig ner till Kho Tao eller dylikt trevlligt ställe.... Skita i allt, visserligen, men tanken har legat i bakhuvudet.

Skall se till att läsa de kommande rapporterna noga, jag är mycket nyfiken p[ utvecklingen! Och jag hoppas f;r Guds skull att den blir oblodig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0