Skyndaskynda!

Sov alldeles för länge i dag, och har massor att göra inför kvällen! Eller, inför sen eftermiddag, faktiskt. Vi skall på middag med en förening som min pojkvän är aktiv i och jag har inte alls hunnit med allt som jag borde. Borde skrivit PM, borde mailat några mail, borde ha hunnit måla naglarna.... Massor av små petitesser blandas med det viktiga - borde ha skrivit PM!

Är lite nervös också, har inte träffat någon av de andra i föreningen, det här är första gången. Lite ont i magen.Vill gärna göra bra intryck. Väldigt bra intryck. Men jag borde klara det utan problem, hoppas jag i alla fall för att lugna fjärilarna i magen. Inte prata för mycket, inte prata för lite, inte få något mellan tänderna, inte verka korkad, inte trampa i klaveret..... Vara strålande, helt enkelt....! Eller nomal, kan man kanske säga, men jag vill gärna gör liiite mer intryck än slätstruken. För ett par år sedan så skulle jag utan problem fixat det, inte tänkt alls på allt som skulle kunna gå fel, men ju äldre jag har blivit, desto mer medveten har jag blivit om allt som faktiskt skulle kunna gå fel....

Men jag går, står och har mänskliga drag och skall försöka se till att jag inte luktar illa. Det är ju alltid något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0