Val 2006

Dränks i valinformation från alla möjliga håll Svergiedemokraternas valkuvert slängde jag direkt i papperskorgen, men många av de andras har jag öppnat. Försökt ta till mig innehållet. Försökt jämföra. Funderat.

Vid förra valet fanns det inga tvivel alls om vad jag tänkte rösta på. Jag visste det långt innan och funderade marginellt över om det fanns andra alternativ. Det senaste året, som jag hela tiden har betecknat som 'valåret' i bakhuvudet, har jag däremot ansatts utav tvivel. Stora tvivel. Nästan alla riksdagspartierna samt Fi har varit uppe som alternativ i min diskussioner med mig själv. Väldigt omvälvande, faktiskt. Att gå från bergsäker och övertygad väljare till att vara så osäker. Osäker på allt och i de flesta frågor. I den mening att jag vet ju hur JAG vill att vårt samhälle skall utformas, men vilket sätt är det bästa tillvägagångssättet? Har funderat och funderat.

Jag var och röstade häromdagen. Är bortrest i helgen och hinenr inte hem tills min lokala vallokal stänger. Fram tills det att jag stod framför alla valsedlarna var jag osäker. Funderade och funderade. Gick igenom vilka förändringar, lösningar och förbättringar jag längtade efter och trodde på.

Sedan bestämde jag mig. Jag är fortfarande lite förvånad över mitt val, efter alla dessa tvivel. Men jag kom fram till att det ändå var det partiet som jag valde som i mina ögon kan skapa Det Bästa Svenska Samhället.  För trots att jag insett att jag inte är speciellt förtjust i partiledaren, så är det ändå ideologin som är det viktigaste.

Dessutom är jag motståndare till att personpolitiken får allt mer utrymme här i Sverige. Det är partipolitiken som räknas, inte vem som klär bäst i röd slips! Bilr så trött på mediauppbåden som räknar rynkor, outfits och hårstrån på politikerna. Less! Lår oss slippa det, trots allt så spelar det ingen roll vem som är snyggast och frächast i regeringen, jag bryr mig bara om miljö- arbetslöshets- och bidragspolitik!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0