Vad fan...är det HÖST?!

Det är mulet, regning och det drar en iskall vind genom stan i dag. Fy fasiken!
"Det är FANIMEJ fortfarande augusti!" hade jag lust att vråla när jag cyklade hem från min föreläsning i dag. Det orkade jag inte, det var för stark motvind. Jag kom hem iskall i ansiktet och övehettad över resten av kroppen. Av med allt svettigt fort som fasiken och på med torrt. Inom tio minuter frös jag såpass mycket att det bara var att koka te och dra fram yllesjalen. Vad är det här för skit?! Sådant här kan jag bara inte acceptera..... Jag måste erkänna att min inre lust att skita i den här terminen och dra till Thailand för mna surt förvärvade sommarjobbspengar bara ökar och ökar. Det har gråa molnet som har parkerat sig över Uppsala inte gör migg humör något bättre. Det enda jag har lust med är att dricka te, äta kakor och hänga på Perez Hilton och What Would Tyler Durden Do? och jag erkänner, det är kanske inte riktigt det jag borde göra för tillfället.....

Vad har jag gjort för att förtjäna denna leda...? Jag tror att det är bristen på ordentlig semester som har ordnat till det här fina för mig.... För tillfället sitter jag och lägger in dels mitt ordinarie schema, dels alla föreningsgrejor som skall fixas den närmaste tiden. Jag vet att så fort allt kommer igång så är det jättekul och jag förvändlas till den där äckliga, glada, positiva engagerade människan som aldrig säger nej. Men just nu, innan allt har dragit igång, då känner jag mig som en liten blöt fläck.... Tack gode gud att jag i alla fall skall på charter i november.... Jag måste nog se till att komma iväg på några solningar innan dess, annars har jag väl hunnit försvinna i väg i en snöplog i alla min vithet... Har man suttit på kontor hela sommaren så syns det!






Kommentarer
Postat av: Anna*

I know det är stört.. hade hoppats på en fin o varm höst som häromåret.. men icke då.. verkar bli en solig men kall höst tyvärr.. Och vi som drar igång med vår nollning på måndag! Stackars kids. de komma frysa baken av sig, och vi med! illailla..

2007-08-30 @ 23:03:55
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0