KontaktDagarna

Det är arbetsmarknadsdagar i dag och i morgon på Ekonomikum här i Uppsala, KontaktDagarna. Var där i dag och minglade lite bland alla utställare, samlade in brochyrer och lämade mailadresser på en rad ställen. Jag tar examen snart och jag erkänner att jag har haft en hel del ångest (och fortfarande har, det krävs lite mer än en arbetsmarknadsdag för att få den att släppa...) inför det här med att ta examen och få ett bra jobb. Något som ständigt ligger och gnager. 'Jag borde vara mer engagerad', 'Jag borde har mer att sätta på mitt CV', 'jag borde ha bytt arbete oftare', 'jag borde extrajobba'. Listan kan göras hur lång som helst och under den senaste månaden har det bara dunkat värre och värre.... Men det kändes lite bättre efter att ha pratat med en rad utställare och hittat en massa roliga och intressanta brochyrer med inforamtion som faktiskt tilltalar mig! Hittade till och med ett par traineeprogram som jag skulle vilja gå! Men, vad har jag för meriter för att komma med på ett sådant program? Vem skulle vilja ha mig?

Jag har hur många saker som helst som jag klandrar mig själv för. Speciellt att jag inte har engagerat mig i fler föreningar...! det är ju egentligen så lätt, men det har liksom aldrig varit riktigt aktuellt. Är alltid rädd att min inkompetens skall lysa igenom och avslöja mig inför alla! Elelr att jag någon gång skall öppna munnen och hosta ut lite fler korkade grodor som finns där inne.....

Jag behöver strukturera upp mitt liv. Allt skulle behöva det. Mina ekonomi, mina studier och mitt jobbsökande. Speciellt röran bland mina papper. Min mamma skulle bli knäsvag om jag erkände att jag inte har någon som helst aning om vart kontrollbeskeden från mina sommarjobb de senaste sju åren är.... De från -06 vet jag - de har precis tickat in den senaste veckan, så de har jag inte hunnit slarva bort ännu. Jag har inte kastat något, för det gör jag i princip inte, men mina pappershögar är eeeenorma. Undrars vart mina deklarationer kan vara, månntro....?

 Men papprena från i somras har jag i alla fall koll på. Jag skall organisera upp mitt liv! Det är ett måste för att överleva våren... Jag har börjat med att samla alla papper från i somras i en hög på min säng, nästa steg är lägga dem i rätt präm på rätt ställe....Det kan ju i för sig bli lite komplicerat, menmen, ibland måste man ju leva farligt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0