Latar mig!

Nu har jag semester. Fullt ut. Det enda jag gör är att sova och ligga på soffan och läsa chick lit. Njuter som fasiken! I morgon kommer dock vardagen att dra igång så sakta och på tordag går det lite fortare för att på fredag, lagom till helgen, vara uppe igen i vanlig speed. Skall ut på lördag och fira en kompis som tar examen, jag har inte riktigt räknas på det, men jag hoppas att antibiotikakuren är över tills dess. Jag behöver inte dricka för att ha kul, men skall vi ut och klubba är det klart att det är skönt om man kan ta sig ett glas eller två... Hoppas bara att jag inte har blivit alldeles för vek under den här sjukdomsperioden, så att det slutar på badrumsgolvet....

Att jag bara sover och läser är väl inte riktigt sant, jag hade en kompis över på fika i går. Hon brukar snöa in på sina egna intressen och inte gå att stoppa utan att vara rejält otrevlig, så där sitter man i ett par timmar med blödande öron, men så var det inte alls i går. Inte alls. Jag blev lite förvånad när hon började fråga saker om mig som hon aldrig frågat tidigare, som vad för slags jobb jag skulle vilja ha efter min examen....(nej, det har hon i princip inte frågat tidigare...ja, min utbildning är fyra år lång...)Som tur var fann jag mig, och det var ju tur det. Trevligt att männiksor man känt sedan mellanstadiet fortfarande kan förändras och överraska! Det ger ju hopp för framtiden...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0