Mars?

I går kändes vädret definitivt som mars, komplett med vattenpussar, blå himmel och strålande sol. Jag köpte dessutom en klänning med tydliga våranspelningar (tja, och så ordentligt med saker på KappAhls underklädesutförsäljning - jag menar, vem kan egentligen motstå gröna, glittriga bh:ar? Inte jag i alla fall... KappAhl är i bland underbara på riktigt!), så känslan av våren var total.

I morse vaknade jag dessutom genomsvettig, eftersom mitt sovrum blivit ordentligt varmt. Jag har morgonsol och i dag gassade solen på ordentligt. Men nu, nu har det blivit riktigt kallt igen och jag har precis dragit igång värmefläkten och kokat te för att hålla kylan borta. Vilken j-a årstid är det egentligen just nu? Det skulle onekligen vara trevligt att veta...

Jag erkänner att jag är rätt så nöjd med att det inte är alltför kallt och halt just nu - jag brukar ha en tendens att halka som en vante.... Men, när jag vet att det borde vara kallt och snöigt just nu, så kan jag liksom inte riktigt njuta av det...det känns onekligen oroväckande, faktiskt. Snön kommer ju, det är ja övertygad om, kan den inte komma nu, istället för hålla på enda tills april, som den gjorde förra året?!  5 april såg det ut som ett julkort här... *suckar* Och det vill jag helst inte vara med om igen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Så irriterad jag blir... dom där bookmarksen man gör... Dom uppdateras ju inte... *skrattar* Trodde inte du skrivit sen evigheter, så kikar jag in, o MASSOR skrivet... Serienörd asså? jag var mer my little pony-tjej =P

2007-01-17 @ 21:03:31
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Lilla Spöket

Jag dyrkade också My Little Ponies också! För ett tag sen funderade jag till och med på att köpa en på Tradera och ha som maskot - mina egna ligger nämligen nerpackade på mina föräldrars vind....

2007-01-17 @ 22:48:54
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se
Postat av: Anna

Hehe... Jag kollade igenom alla mina gamla lådor med leksaker o sånt när jag flyttade nu.. Snacka om nostalgitripp!! hittade tillomed min gamla snuttefilt... Men den var tvättad! (som tur var??) Snacka om att man fick en chock!

2007-01-17 @ 22:52:47
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0