Bakfull!

Det gungar lite i kroppen i dag. En hel del faktiskt, och jag hoppas stenhårt att det inte skall utvecklas till något obehagligt....Jag har inte ont i huvudet och jag orkar verkligen inte ligga på knä och kräkas i dag. Jag har en arbetsvecka framför mig, så jag vill vila ut i dag!

Jag var hemma hos en kompis, vi kan kalla henne Tjej 1, tillsammans med en annan kompis, som vi kan kalla Tjej 2, och åt middag drack vin och snackade sex och resor. (Gud, vi diskuterade onanivanor...) Planen var att vi skulle gå ut efteråt, men under kvällen blir vi mer och mer berusade och Tjej 2 verkar tycka att det hela är ganska så obehagligt -  hon blir mycket mer full än vad hon brukar bli. Så när Tjej 2 är på toaletten så föreslår jag Tjej 1 att vi inte ska gå ut - jag har insett att jag är ganska så berusad själv och misstänker att utgång inte riktigt är det bästa för mig.

Tjej 1 nästan fräser till mig att det skall vi visst det! Till saken hör det varken Tjej 1 eller Tjej 2 har sällskap, men det har jag sedan ett par år. Jag har aldrig tänkt på det som någon "big deal" när vi går ut, eftersom ingen av dem verkar se det riktigt på det sättet.  Alltså, visst, jag har förstått i alla fall av Tjej 1 att hon gärna vill träffa någon, och i går förstod jag det ännu mer.

För hon fräser till mig att "bara för att du har ditt på det torra" så måste jag väl fatta att de andra vill gå ut och träffa någon. Jag minns inte exakt hennes ord, men i den stilen gick det. Hon tyckte att jag var missunnsam och inte tänkte ställa upp och unna henne en utgång...

Sedan kommer Tjej 2 tillbaka från toaletten och det första hon i princip säger är att hon inte vill gå ut, hon har svårt att gå rakt och vill gå hem. Tjej 1 gör en kovändning och helt plötsligt är det helt okej att det inte blir någon utgång! Heeelt okej! Jag blir riktigt sur, men säger inget. Men på vägen hem kan jag inte hålla mig och berättar för Tjej 2 och hon verkar inte alls tycka att det är konstigt att Tjej 1 tycker att jag är missunnsam. Det här tyder även på hur full jag är, annars hade jag nog hållit käft....

Men det som gör mig förvirrad är; hur kan de faktum att jag har sällskap göra att jag inte får säga "jag håller på att bli för full, jag vill inte gå ut"?! Vad i helvete har det med saken att göra? Är jag missunnsam varje gång jag tackar nej till att gå ut? Hade det varit bättre att jag följde med och mådde asdåligt? Jag förstår inte det här, skulle någon kunna vara så vänlig att förklara för mig?



Kommentarer
Postat av: Anna!

Asså jag har faktiskt vart med om det där med.. Fast när jag läste inlägget förut fastnade jag, jag kunde inte skriva vad jag menade, så jag försöker nu istället =D Fast det roliga är, att om jag går ut med mina singelkompisar när jag själv har pojkvän så händer en av två saker; Antingen så hittar dom en kille att hångla upp, och försvinner vilket inte är sådär jättekul om man bara var 3! Eller så hittar dom inte det, och då är det lite mitt fel för att jag inte "letar med". Förstår du hur jag menar?
Men jag menar, kunde inte de andra två gått ut själva då om det nu vart så att Tjej 2 också velat gå ut? Bara för att det är förfest betyder det inte att alla garanterat ska med ut sedan, eller?
Jag vet inte, men nu fick jag iallafalla ner lite text =P
Krya på dig från Bakfyllan... Har hört att killar är ganska duktiga på att bota bakfyllan med, jag menar, du som "har ditt på det torra"!!! =P
kram A

2007-07-01 @ 16:26:00
URL: http://snyggannas.blogg.se
Postat av: Lilla spöket

Jag vet, på något sätt skall man stå ut med en hel del bara för att man inte är singel. Men min irritation lade sig ganska så fort, och det var väl skönt! Tyvärr jobbar inte min kille i min stad under sommaren, så jag fick lösa bakfyllan med kebab och kladdkaka istället...;=)

2007-07-04 @ 22:02:12
URL: http://www.lillaspoket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0