Filmfestivalen i Cannes 60år!

I kväll har filmfestivalen i Cannes öppnat för sextionde gången och jag erkänner, det är en het dröm att någon gång få vara där och vara med! Inte nödvändigtvis som skådespelare, gud nej, men kanske som journalist...? Det skulle onekligen vara fullständigt fantastiskt! Eller att enbart vara där som besökare, få se alla nya, härliga filmer!! Med min specialitet att vara uppe flera dygn på raken så skulle jag nog kunna få ut det mesta av den...!! Att dessutom få göra det i sina tjusigaste kläder och sippa champagne i tid och otid, det skulle onekligen hjälpa till att höja stämningen! Jag menar 20 000 är där för att delta, skulle det inte finnas plats för lilla mig? Ingen skulle ens märka att jag var där!!
image99

I år skulle det vara extra fantastiskt eftersom både David Fincher (ääälska alien 3, Fight Club och Se7en!!), Emir Kusturica, (Svart Katt, Vit Katt) och Quentin Tarantino (Jackie Brown!! From Dusk till Dawn!! Kill Bill 1&2!! Reservoir Dogs!!). Jag tror att jag skulle tillbringa mer tid i glädjespasmer än att fokusera då....

image100
image101
image102

Jag undrar dock vem som kommer att vinna Guldpalmen i år, det skall bli väldigt spännande!!

image103

Kommentarer
Postat av: J.of.S

jo det kommer nog att bli bra, det är iof mitt första "lagrings" projekt. men det kommer nog och bli bra

2007-05-17 @ 00:38:18
URL: http://jakeofsweden.blogg.se
Postat av: Mart

Det kan man fråga sig, men det var säkert nån idiot som inte förstod att det var häleri, haha!

Du verkar ha bra filmsmak.. Grattis! :) Så, har du några tips att delge mig? Utöver vad du skrivit om i detta inlägg.. Och ingen anime nu va ;)

2007-05-17 @ 00:39:41
URL: http://mart.blogg.se
Postat av: Josefin

Åh, jag skulle också vilja vara där! Fast helst som skådis!
Och jag håller med, tre grymt bra regissörer!

2007-05-17 @ 14:54:21
URL: http://teaterapans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0