Just nu...

...är det enda jag kan tänka på är en tjej i min klass.
Hon är läskig. Skitläskig.
Hon är intelligent, påläst och näst intill sjukligt fokuserad på det hon gör. I alla lägen som har med skolan att göra. Hon kan rabbla exakta sidor, dra långa paralleller och snabba slutsatser utifrån fanimej allt. Och hon ler väääldigt sällan i klassrummet - det är hon för fokuserad för att göra. Hon kommer alltid med de snabbaste argumenten och hon blir lätt aggressiv om hon får mothugg. Jag vet, för jag har fösökt hugga emot henne. Det gick inte så bra, kan jag meddela. Hon påminenr mig lite om en jakthund!

För tillfället är det bara henne jag ser framför mig. Eller, rättare sagt, ett scenario. Hon, som opponerar på min uppsats, sliter den verbalt i småbitar och får mig att grina. När jag var yngre skulle jag aldrig någonsin föreställa mig en sådan sak - jag grät väldigt, väldigt sällan när jag var yngre. Dessutom var jag på den tiden inte lika rädd och låg dessutom ständigt i toppskiktet för min klass. För tillfället, när jag är så emotionell att jag tjuter över minsta lilla (som uppsatsen i fredags natt...), så skulle jag mycket väl kunna storgråta om hon tog i med hårdhandskarna. Och det kommer hon att göra, tro mig. Hon har gjort det förut på opponeringar och hon kommer att göra det igen. Definitivt.

Jag funderar på att vädja till damen på administrationen om att jag skall få slippa henne, helt och hållet. Så rädd är jag, speciellt just nu!

Jag börjar nog bli gammal och gaggig, nu låter jag precis som en lågstadietelev...

Jaja, problemet är att det här är i princip det enda jag tänker på just nu och det hindrar mig onekligen rätt så mycket i mitt skrivande. Jag vet att hon är färdig med sin uppsats, undrans om det skulle vara värt att lämna in min i efterhand för att slippa risken att få henne i hasorna...?!




Kommentarer
Postat av: Anna!

Jag förstår precis vad du menar, har en sådan i min klass också! Det spelar knappt någon roll vad man säger, för hon hugger ändå! Galet! Hoppas du hinner klart med din uppsats ändå.. Så jäkla typiskt att man ska få "skrivkramp" av en sån där, som att inte själva tentan räckte bra..... =/

2007-05-21 @ 08:57:35
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0