Kan något förklara det här för mig?!

Alltså....jag skall skriva ett brev om mig själv. Ett helt vanligt hej-jag-söker-jobb-hos-er-brev, sådana som produceras i tusentals om året, som trillar in i högar till alla rekryteringsfirmor och som folk egentligen skiter i - de vill bara ha ett bevis på att den som söker tjänsten inte är en komplett idiot utan faktiskt som komponera ihop något som ser okej ut i alla fall på ytan.

Ett sådan skall jag sätta ihop om mig själv. Jag skall spontanansöka om en praktikplats som eventuellt kommer att höja min karriärsmöjligheter ordentligt. Jag får alltså inte screw up, så är det bara! Alla brev som jag tidigare har skickat in har varit fokuserad på ett specifikt jobb, då jag kunnat peka på att jag faktiskt har vissa efterfrågade kvaliteér som är de som efterfrågas. Nu måste jag ju bestämma själv vilka delar av mig jag tycker är värda att promota...shit!

Jag som är sjukt självkritisk och dessutom ganska trög i dag....

Är det någon som har ett tips...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0