...det där med Facebook....

Jag har fått problem via Facebook.
Missförstå mig rätt, jag älskar Facebook, hänger där flera gånger per dag, kollar bilder, uppdaterar och fixar och donar. Lägger dock väldigt sällan ut bilder själv utan låter andra stå för det. Tyvärr blir det ofta partybilder där jag ser ut som ett litet fyllo med allt på sne (Gud i himmelen, den dagen jag börjar söka jobb är det dags att un-tagga mig på en raaad olika ställen...). Inte så kul att visa upp för släkt och vänner. Inte så smart att lägga upp på unternat, kan man kanske tänka.

Nu är det så att en rad av mina yngre kusiner har börjat med Facebook. De som fortfarande går på gymnasiet och som jag kommer ihåg när de sprang omkring i blöjor (jag har ett jävligt bra minne, faktiskt....). Och som jag av olika anledningar inte har sådär superbra kontakt med - mest med anledning av att de gick i blöjor när jag ansåg mig vara smart mellanstadietjej.

Men jag tycker ju om dem och så och kan absolut tänka mig att vara "vän" med dem på Facebook. MEN....nu till kråksångens krux.... De där bilderna, som jag ser ut som ett litet fyllo på....De är ju faktiskt ganska så många vid det här laget. Äckligt många, till och med..... Men mina små, söta kusiner...de kommer ju märka att jag har gett dem "Limited action" till min profil.... En profil som jag inte tänker visa för någon chef någonsinn.....

Ska jag räkna med att de faktiskt är mogna nog att se att den gamla kusinen faktiskt inte är ett litet misslyckande? Eller skall jag ge med chansen att öka på min ställning som det svarta fåret i släkten? Jag har redan lyckats göra det rätt så bra själv genom att vara den där lilla ungen som ifrågasätter allt och alla, gärna när jag är myyyycket mindre än vad de är och egentligen borde ha lärt mig att veta hut...tja, jag har lärt mig den hårda vägen att barn skall synas och inte höras, i alla fall ibland....


Kommentarer
Postat av: Anna*

Är det inte alltid det som är problemet med dem man träffa men inte känner apbra? Hur mycket av sig själv vill man egentligen gå ut med och därmed riskera att förlora eller öka på ett rykte?? =P haha, modigt att låta dem se allt iallafalla. Själv untaggar jag mig på alla bilder jag tycker är fula. Och ber mina vänner ta bort de värsta. och gör samma tjänst tillbaka givetvis. Men man kommer ju ändå upp i hundratals bilder på en gång... suck

2007-09-24 @ 14:57:16
URL: http://snyggannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0