Det dar med kackerlackor...

Jag har ju tidigare lovat bilder pa doda kackerlackor och jag har under de senaste tva aret forsokt, ett antal gangner, att fotografera dem. De ar svara att fanga pa bild, i alla fall om man har den kamera som jag har. De ar bra, men inte tillrackligt bra. Det at liksom svart att se lackan tydligt pa bilden, det blir inte alls naturtroget och bra.

 

Och nu nar jag har flyttat till ett nytt boende, sa ar kavkerlacksproblemet nastan borta. Lat mig saga nastan. Jag har, tack och love, inte langre en miljon sma lackor runt omkring mig, som yrar runt varje gang jag besoker koket, istallet tarffar jag ca 1 gang i veckan lackor i jumboklassen, ca 2-3 cm langa ar de och som tur var (tack var min utomordentliga katt) ar de for det mesta doda. Nar de inte ar det sa latsas jag oftast som om det regnar, i alla fall nar de inte ar i sovrummet.

Det laskigaste ar dock nar jag hittar delar av en dod lacka, for vart ar resten....? Jag intalar mig att det ar min katt som har tagit den. Vi kan val saga som sa, sa lange.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0