Min Chef Hamstern

I dag spöregnar det, det har gjort det i flera dager, mer eller mindre.

 

Och i dag ringde min chefs sekreterare och frågade om jag har några paraplyer kvar, Chefen ville ha ett.

 

-Eeh, du menar de som vi tryckte i en ytterst liten upplaga (100 ex) för 2,5 år sedan?

-Precis.

-Tror du att de är kvar?

-Neeej.

Så argarvade vi tillsammans.

 

Min chef är en äkta Hamster! Han förväntar sig att det skall finnas saker kvar till honom den dagen han behöver dem och kan bli mäkta sur om det inte finns. Vet att de på lagret har fått skäll för att de inte hittat något han letat efter - något som kom för fem-sex år sedan. Jag har fått lådor med t.ex. pennor från hans gömmor, pennor som har legat där sedan Hedenhös och som nu INTE FUNGERAR! Helt värdelöst.

 

Blir han sur på mig över det här så är jag dock redo, jag vägrar få skäll över en logisk handling (logisk handling = att trycka upp paraplyer till företagets kunder och sedan dela ut dem till dessa kunder).

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0