Ibland blir jag vansinng...

....helt och hallet skogstokig, pa mina kollegor.

 

Anta att foretaget har anstallt en person som ar ansvarig for service och reparationer for en produktgrupp.

Anta att du har kunder som ahr haft problem med den produktgruppen i flera ar.

Anta att du uppmanar den ansvariga personen att ringa upp kunderna och presentera sig och be att fa problemet forklarat och sedan  arbeta pa att hitta en losning.

Anta att den ansvariga personen kom till dig i forra veckan och rapporterar att han har forsokt fa tag i kunderna vid ett flertal tillfallen men inte lyckats, dock har han pratat med en av dem och den personen har sagt att han skal ringa tillbaka (Kund A), fast det har han itne gjort. Anta att du uppmanar den ansvariga personen att ringa igen.

Anta att den ansvariga personen aterkommer efter ytterligare en vecka och gnaller over att han minsann har gjort follow ups men att Kund A inte har ringt tillbaka. Nar jag fragar om han har ringt igen sa kommer tio tusen bortforklaringar till varfor han inte har gjort det. Nar jag forsoker forklara varfor han maste ringa igen sa avbryter han mig sa manga ganger att jag far saga till att "SLUTA avbryt mig" och far svaret "det gor jag inte!!" och jag far lagga till "men det GOR ju du"!.

 

Anta att jag sedan tillbringar flera minuter med att forklara for den ansvariga peronen om VARFOR det ar viktigt att ringa upp Kund A IGEN och IGEN och itne ha attityden "men vill han ha hjalp sa far han ringa tillbaka!!". Det verkar inte ga in och mitt blodtryck stiger rejalt over att aterigen komma tillbaka till samma punkt - att det ar VI som vill salja nagot till Kund A.

 

Anta att det hela slutar med att JAG SJALV far ringa Kund A, far tag i honom direkt, forklarar situationen och han ber mig skicka over mejladressen till ansvariga personen for att reda ut problemet.

 

Varfor skall den ansvariga personen ens skota follow ups om det ar sa det gar till, det kan jag ju fanimig gora sjalv!

 

 

JAG BLIR VANSINNIG!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0